پنجشنبه 9 فروردین 1403

گسترش استفاده از انرژی تجدیدپذیر در کلیشادوسودرجان

شهردار کلیشادوسودرجان گفت: پرو‍ژه توسعه زیرساخت‌های شهری جهت بهره‌برداری از انرژی تجدیدپذیر به عنوان بزرگترین پروژه شهری کلیشادوسودرجان است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امید است با نگاه ویژه‌ای که شهرداری کلیشادوسودرجان به استفاده از انرژی‌های تجدپذیر دارد با استفاده از زیرساخت‌ها و پتانسیل‌هایی که در شهر به وجود آمده در آینده نه‌چندان دور شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه باشیم.

شهردار کلیشادوسودرجان تصریح کرد: این شهرداری در راستای اقدامات خود برای توسعه استفاده از انرژی تجدیدپذیر یک نیروگاه با ظرفیت تولید ۱۰ کیلووات انرژی بر بام ساختمان شهرداری احداث کرده است، همچنین در تلاش هستیم تا در مسیر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهری جهت مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی گام برداریم.

وی به بازدید اخیر رییس پژوهشگاه مواد و انرژی استان اصفهان از پروژه پنل خورشیدی نیروگاه ۱۰ کیلو واتی، پتانسیل‌های پارک ساحلی در خصوص تامین انرژی و استفاده بهینه از منابع جهت توسعه زیرساخت‌های توسعه پایدار شهری اشاره کرد و افزود: در این بازدید به منظور رسیدن به توسعه پایدار، بهره‌گیری از انرژی‌های نو، تحقق درآمدزایی پایدار و توسعه پایدار شهری مقرر شد، جلسات هماهنگی به صورت مستمر بین دانشگاه صنعتی اصفهان، پژوهشگاه مواد و انرژی و شهرداری کلیشادوسودرجان برگزار شود.

شهردار کلیشادوسودرجان با اشاره به چشم‌انداز این شهرداری برای تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اظهار کرد: دورنمایی که در این زمینه در نظر گرفته شده تولید انرژی خورشیدی و کاهش مصرف انرژی الکتریکی است.

وی افزود: با توجه به استفاده بی‌رویه از سوخت‌های فسیلی برای تأمین انرژی در شهرها و تأثیر آن در افزایش آلودگی هوا شهرداری کلیشادوسودرجان در تلاش است برای توسعه زیرساخت‌ها از ظرفیت افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند.