جمعه 10 فروردین 1403

افزایش سرانه فضای ورزشی کلیشاد و سودرجان

شهردار کلیشادوسودرجان گفت: زمین چمن مصنوعی محله آغچه‌بدی در هفته تربیت بدنی افتتاح می‌شود.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر کلیشادوسودرجان ۱۶ مترمربع می‌باشد و این رقم رو به افزایش است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های جامعی برای توسعه فضای سبز و افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان انجام شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی محله آغچه‌بدی در هفته تربیت بدنی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این زمین چمن مصنوعی ۸۰۰ متر مربع مساحت دارد که در راستای توزیع عادلانه خدمات محله‌ای و برقرای توازن در برخورداری از امکانات مناسب احداث می‌شود.

شهردار کلیشادوسودرجان با بیان اینکه اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیون ریال برای احداث این زمین چمن مصنوعی اختصاص داده شده است، تصریح کرد: توسعه فضای ورزشی شهری اثرات مثبت زیست محیطی، کاهش آلودگی هوا، افزایش بازده اکولوژیکی شهر و کاهش بزهکاری اجتماعی دارد به همین دلیل هزینه کردن در این امر نوعی سرمایه‌گذاری است.

اخگر به مناسب‌سازی و پیاده‌راه‌سازی پارک ساحلی شهر برای تردد سالمندان اشاره کرد و افزود: خارج شدن از فضای محدود خانه و تفریح خانوادگی از نیازهای عموم شهروندان کم توان جسمی_حرکتی است و اکنون با اجرای این پروژه این نیاز آنان تا حدودی رفع می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به تامین سلامت جسمی و روحی زنان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت : در مجموعه تفریحی پارک ساحلی شهر، محیط اختصاصی ورزش بانوان ایجاد و ست‌ها و امکانات ورزشی آن بروزرسانی شده است.

شهردار کلیشادوسودرجان با بیان اینکه فضای سبز آیینه تمام نما و نماد زیبایی یک شهر است، اظهار کرد: توسعه و نگهدای فضای سبز از مطالبات بحق شهروندان و از رسالت‌های اصلی شهرداری‌هاست.

اخگر ادامه داد: به منظور استفاده بهینه از منبع تامین آب فضای سبز، جلوگیری از هدر رفت آن و حفظ و نگهداری گیاهان، آبیاری فضاهای سبز پس از اجرای پروژه لوله‌گذاری و به روش مکانیزه و در بخش دیگری با استفاده از تانکر انجام می‌شود.