پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403

اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در کلیشادوسودرجان
شهردار کلیشادوسودرجان از اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و کاهش خطرپذیری این شهر در مقابل سیلاب خبر داد.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مناطق شهری بارندگی و جریان روان‌آب سبب بروز مشکلاتی می‌شود که باید برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی ناشی از آن، طرح‌های عمرانی شهری اجرا شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای عملیات هدایت آب‌های سطحی در کلیشادوسودرجان، بر اساس طرح مطالعاتی در خیابان "شهید مطهری" در مرحله نخست آبروهای قدیمی تخریب و عملیات لوله‌گذاری و بتن‌ریزی و احداث چند منهول در حال اجرا است.

شهردار کلیشادوسودرجان با بیان اینکه خیابان شهید مطهری جزو خیابان‌های اصلی و پر تردد شهر است، عنوان کرد: از آنجا که کاهش خطرپذیری شهر در مقابل سیلاب یکی از پروژه‌های مهم شهرداری در طرح مطالعاتی دفع آب‌های سطحی بود، برای جمع‌آوری و هدایت اصولی آب‌های روان چند کانال حفر شد.

اخگر افزود: این کانال‌ها مجموعا به طول ۷۸ متر و عرض ۲.۸ متر حفر و نیروهای خدمات شهری در حال حفر و احداث جوی‌های جانبی هدایت‌کننده آب‌های سطحی هستند.

وی از اجرای عملیات جدول‌گذاری در بعضی معابر شهری به منظور بهسازی، بازسازی و اصلاح جداول فرسوده و کانیوگذاری در کوچه ها و... جهت مهار آب‌های سطحی خبر داد و خاطرنشان کرد: لایروبی دو هزار و ۲۵۰ متر از کانال‌ها، جوی‌ها و مسیل‌های شهری انجام شده است.

شهردار کلیشادوسودرجان گفت: از جمله طرح‌های عمرانی این شهرداری در آینده، جمع‌آوری روان‌آب و هدایت آب‌های سطحی به منظور آبیاری فضای سبز است که در حال حاضر در مرحله مطالعاتی و بررسی طرح قرار دارد.

لینک درج خبر در خبرگزاری ایمنا