جمعه 7 اردیبهشت 1403

شهردار کلیشادوسودرجان گفت: پیاده‌روها و معابر شهر برای تسهیل تردد معلولان و سالمندان مناسب‌سازی می‌شود.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مناسب‌سازی پنج هزار و ۷۰۰ مترمربع از پیاده‌راه‌ها و معابر شهری خبرداد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با مناسب‌سازی فضاهای شهری، زمینه مناسب برای حضور و فعالیت همه شهروندان به‌ویژه سالمندان، معلولان و افراد کم‌توان فراهم شود.

وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای پروژه پیاده‌روسازی افزایش کیفیت فضای‌های عمومی شهر و حذف موانع تردد معلولان و عابران است، عنوان کرد: عملیات جمع‌آوری کفپوش‌های قدیمی، زیرسازی و بلوک‌فرش سه هزار و ۷۵۰ مترمربع با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۷۵ میلیون تومان از ردیف اعتبارات بهسازی و زییاسازی فضای شهری انجام شده است.

شهردار کلیشادوسودرجان با تأکید بر اهمیت بهسازی و استانداردسازی پیاده‌روها برای حفظ امنیت افراد توانخواه، خاطرنشان کرد: شیب نسبی پیاده‌روها، رمپ‌های اتصال پیاده‌رو و خیابان‌ها برای عبور ویلچر هموار و با استفاده از نوارهای سنگفرش برجسته تردد نابینایان راحت‌تر می‌شود.

اخگر با بیان اینکه ساماندهی فضای معابر شهری جهت تردد کم‌توانان و معلولان جسمی حرکتی از ویژگی‌ها و معیارهای شهر توانا و رو به رشد است، یادآور شد: نصب پل‌های مخصوص روی جوی‌ها و هم‌سطح‌سازی معابر با رعایت اصول استاندارد در معابر شهری و محلات در دست اقدام است.