سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

مهندس مختاری  اظهار کرد: شهرداری  کلیشادوسودرجان در راستای ارتقای سطح خدمات رسانی و تکمیل اطلاعات شهری برای برنامه‌ریزی مدون شهری و به استناد قانون نوسازی و عمران شهری، اقدام به اجرای طرح ممیزی  با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال کرده است.وی افزود: طرح ممیزی املاک با هدف بروز رسانی اطلاعات برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان انجام می‌شود زیرا علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات شهری، نیازهای شهر در راستای برنامه‌ریزی‌های آینده تعریف و طبقه بندی می‌شود و پروژه‌های عمرانی و برنامه‌ریزی‌های شهرسازی بر اساس اطلاعات دقیق انجام خواهد شد. شهردار کلیشادوسودرجان با بیان اینکه مدیریت شهرها به لحاظ وسعت و کثرت جمعیت، بدون دسترسی به منابع اطلاعاتی دقیق و بروز امکان پذیر نیست، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری به صورت فنی و اصولی و توزیع امکانات و خدمات شهری نیازمند دسترسی به اطلاعات بروز شهر است، مهمترین ابزار دسترسی، ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی با شیوه‌های علمی برای تجدید و احیای اطلاعات و دسترسی به آنهاست.مهندس مختاری خاطرنشان کرد: امکان دسترسی به اطلاعات مکانی و ثبتی واحدهای مسکونی و غیر مسکونی شهر، مدیریت عارضه‌های شهری، ایجاد داشبورد مدیریتی جهت برنامه‌ریزی و طراحی گرافیکی بر اساس نقشه شهر با دسترسی همزمان به اطلاعات تفصیلی و مشخصات عوارض شهری، امکان شناسایی گپ‌های خدمات شهری، شناسایی وضعیت موجود پوشش گیاهی و شناسایی تغییرات و جستجوی معبر خاص و جانمایی آن بر روی نقشه از جمله مزیت‌های اجرای این طرح است.شهردارکلیشادوسودرجان با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از پروژه ممیزی املاک و ایجاد پایگاه اطلاعاتی از سوی شهرداری اجرا شده است، گفت: اخذ اطلاعات از شهروندان توسط مأمورین ممیزی با کارت شناسایی عکس دار و ممهور به مهر شهرداری با مراجعه به منازل مسکونی، واحدهای تجاری و یا صنعتی انجام می‌شود و مأموران ممیزی و مدارک را دریافت و مساحی املاک می‌کنند، به همین دلیل به جهت تسریع در امور ممیزی از شهروندان درخواست می‌شود مدارک مورد نیاز شامل سند مالکیت رسمی، پروانه و پایان کار ساختمان، شناسنامه و کارت ملی مالک، قبوض آب و برق و گاز و تلفن، جواز کسب، اجاره نامه، سند سرقفلی و مجوز تجاری را به مأموران ممیزی جهت ثبت ارائه کنند.وی افزود: برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و برای تأیید اطلاعات اخذ و ثبت شده، فرم‌های تشخیص به در واحدهایی که از آن ممیزی شده ارسال می‌شود تا در صورت مغایرت با اطلاعات محل و یا عدم تکمیل آن از سوی مأموران ممیزی با مراجعه شهروندان به شهرداری و یا ارسال مدارک، اطلاعات اخذ شده اصلاح و جهت اقدامات بعدی ثبت شود.